Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help! Automatic Seatbelt stopped working.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Help! Automatic Seatbelt stopped working.

    Last week the automatic seatbelt was working. Today it is not. Where do I get it working again.

  • #2
    did both sides stop working?
    89SX funtop! Fully loaded!
    RIP 90LX

    Comment


    • #3
      There is a module for it that goes bad. I think its under th drivers seat. They are available cheap through Festiva Motorsport.
      Brian
      http://www.cardomain.com/ride/2274977



      93 GL modyfied!!!
      :fish:

      Comment


      • #4
        Yes, both sides stopped working.

        Comment


        • #5
          Most likely the the control module, but here is the diagnostic procedures for everyone.

          Key OFF.

          Disconnect the passive restraint module connector.

          Measure the voltage on the "Y" wire at the connector.

          Is the voltage greater than 10 volts?

          N? Service the Y wire
          Y?

          Measure the voltage on the "BK/Y" wire at the connector.

          ³ CONDITION ³ VOLTAGE ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Key OFF ³ 0V ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Key ON ³ Above 10V ³
          ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

          Are the voltages within specifications?

          N? Service the BK/Y wire
          Y?

          Key OFF.

          Disconnect the passive restraint module connector.

          Measure the resistance of the "BK" wires at pin M/N of the connector to ground.

          Is the resistance less than 5 ohms?
          N? Service the BK wire.
          Y?
          Locate the inertia switch.

          Measure the resistance of the "GN/W" wire at the inertia switch connector to ground in the following conditions:

          ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
          ³ CONDITION ³ RESISTANCE ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Open ³ Greater than 10,000 ohms ³
          ³ (tripped Ä switch not depressed) ³ ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Closed (set Ä switch depressed) ³ Less than 5 ohms ³
          ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

          Are the resistances within specifications?

          N? REPLACE the inertia switch.
          Y?
          Disconnect the passive restraint module connector.

          Measure the resistance of the "R" wire between the passive restraint module and inertia switch.

          Is the resistance less than 5 ohms?
          N?Service the R wire
          Y?
          Locate the driver's and passenger's door switch connectors.

          Measure the resistance of the "BK" wire at the connector in the respective door to ground.

          Are the resistances less than 5 ohms?
          N?SERVICE the "BK" wire in question.
          Y?
          Measure the resistance on the "LG/R" (driver's side door) and the "LG/R" (passenger's side door) at the connector to ground.

          ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
          ³ CONDITION ³ RESISTANCE ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Door open ³ Less than 5 ohms ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Door closed ³ Greater than 10,000 ohms ³
          ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

          Are the resistances within specifications?
          N?REPLACE the door latch assembly.
          Y?
          Disconnect the passive restraint module connectors and both door switch connectors.

          Measure the resistance of the following wires between the door switch and the module.

          ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
          ³ CONDITION ³ RESISTANCE ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ LH door switch "LG/R" and module "LG/R" ³ less than 5 ohms ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ RH door switch "LG/R" and module "BL/O" ³ less than 5 ohms ³
          ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

          Are the resistances within specifications?
          N?SERVICE the wire in question.
          Y?
          Locate the A-pillar limit switches (driver and passenger side).

          Measure the resistance of the "BK" wires to ground.

          Are the resistances less than 5 ohms?

          N?SERVICE the "BK" wire in question.
          Y?
          Open door.

          Measure the voltage on the "Y/BL" (driver's side) and the "BL/BK" (passenger's side) at the limit switch connector.

          ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
          ³ POSITION ³ VOLTAGE ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Belt in motion toward A-pillar ³ Above 10V ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Everywhere else ³ 0V ³
          ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

          Are the voltages within specifications?

          N?REPLACE the A-pillar limit switch in question.
          Y?
          Locate the B-pillar limit switches (driver's and passenger's side).

          Measure the resistance of the "BK" wires to ground.

          Are the resistances less than 5 ohms?

          N?SERVICE the "BK" wire in question.
          Y?
          Door open, belt in A-pillar position.

          Key ON, close door.

          Measure the voltage on the "Y/R" (driver's side) and the "W" (passenger's side) at the limit switch connector.

          ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
          ³ POSITION ³ VOLTAGE ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Belt in B-pillar position ³ 0V ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ Everywhere else ³ Above 4.5V ³
          ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

          Are the voltages within specifications?

          N?REPLACE the track and motor assembly in question.
          Y?
          Key ON, door open.

          Disconnect the passive restraint motor connector.

          Ground the "BK/R" (U) (driver's side) or the "Y/GN" (A) (passenger's side) wire at the motor connector.

          Apply 12 volts to either the "BL/GN" (V) (driver's side) or the "W/BK" (B) (passenger's side) wire at the connector.

          Does the belt move from pillar A to pillar B?

          Reverse the power and ground leads.

          Does the belt move from pillar B to pillar A?

          N?REPLACE the track and motor assembly.
          Y?
          Key OFF.

          Disconnect the passive restraint module connectors.

          Measure the resistance of the following wires between the module and the motor.

          ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
          ³ Driver Side Connector ³ Passenger Side Connector ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ "BL/GN" (V) ³ "Y/GN" (A) ³
          ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
          ³ "BK/R" (U) ³ "W/BK" (B) ³
          ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

          Are the resistances less than 5 ohms?

          N?SERVICE the wire(s) in question.
          Y?REPLACE the passive restraint module.

          Comment


          • #6
            Just looking at that troubleshooting procedure alone is enough for me to put in regular seatbelts!!

            Karl
            '93GL "Prettystiva" ticking B3 and 5 speed, backup DD; full swaps in spring!
            '91L "AquaMutt" my '91L; B6 swap/5 speed & Aspire brakes, DD/work car
            '92L "Twinstiva" 5sp, salvage titled, waiting for repairs...
            '93GL "Luxstiva," '94 B6 engine & ATX; needs overhauled
            '89L "Muttstiva," now a storage bin, future trailer project

            Comment


            • #7
              ^^I would have done it myself but IMO it looks cosmetically bad. Unless you completely redo the headliner and trim pieces.. I have yet to see a clean factory looking conversion.

              Comment


              • #8
                Thanks for the advice guys. I will stick with the automatic seatbelts. Just need to replace the module.

                Comment


                • #9
                  They've saved me a few tickets.. :wink:

                  Comment


                  • #10
                    i still and always will prefer my manual seatbelts :lol:

                    but i did learn something recently which i think is neat, as i was comin accross the border bringing a festiva home that i bought from Logan, canada does not allow any car to be made or brought into canada that has automatic seatbelts (so i kept quiet about the auto belts in the car we were bringing accross) so obviously this law must be fairly old, and obviously it explains why until i went to the states i had never seen a festy with auto seatbelts

                    1988 323 Station Wagon - KLG4 swapped
                    1988 323 GT - B6T Powered
                    2008 Ford Escape - Rollover Survivor

                    1990 Festiva - First Ever Completed KLZE swap (SOLD)

                    If no one from the future stops you from doing it, how bad of a decision can it really be?

                    Comment


                    • #11
                      Old thread for you Monsoon.

                      I bought a 90 Festiva today for a friend and the driver's side auto belt does not work. The passenger side works.
                      I can hear clicking, like a relay, when the driver's door is open and closed, but nothing out of the motor. I've removed the panel and checked connections and the motor is getting power. Can these units be serviced or easily replaced?

                      Also, what is the plastic thing with lines running to it inside the driver's side rear near the fuel filler?
                      ~Austin
                      Red 88 L (Ocho)

                      Comment


                      • #12
                        The motors are clear down near the bottom, if that's what you're talking about. Mine are blue.
                        Buck.
                        -1993 Ford Festiva GL, ~200k, B6, Aspire rear, Rio front, 5-speed. '87 Prelude alloys. Happy to be back on the route!!!
                        -1999 Toyota Sienna XLE, 346,000
                        -1996 Chevrolet K1500 Z71, 350 V8, 198k, hauler

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Damkid View Post
                          i still and always will prefer my manual seatbelts :lol:

                          but i did learn something recently which i think is neat, as i was comin accross the border bringing a festiva home that i bought from Logan, canada does not allow any car to be made or brought into canada that has automatic seatbelts (so i kept quiet about the auto belts in the car we were bringing accross) so obviously this law must be fairly old, and obviously it explains why until i went to the states i had never seen a festy with auto seatbelts
                          What? But the Festy's in Canada had to be equipped with "Daytime" headlites?
                          Some people like to read fiction,I prefer to read repair manuals. Weird I know-
                          Henry Ford: "Failure is the opportunity to begin again more intelligently"
                          Fuseable Link Distribution Block repair link

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Flametiva View Post
                            Last week the automatic seatbelt was working. Today it is not. Where do I get it working again.
                            Welcome to the forum Dude. Please add your city to your info. That way we can pick on you for taking the the "Tiva" name to a new level !:p Just messing with Bro-Welcome!
                            Some people like to read fiction,I prefer to read repair manuals. Weird I know-
                            Henry Ford: "Failure is the opportunity to begin again more intelligently"
                            Fuseable Link Distribution Block repair link

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by ;75347
                              Most likely the the control module, but here is the diagnostic procedures for everyone.

                              Key OFF.

                              Disconnect the passive restraint module connector.

                              Measure the voltage on the "Y" wire at the connector.

                              Is the voltage greater than 10 volts?

                              N? Service the Y wire
                              Y?

                              Measure the voltage on the "BK/Y" wire at the connector.

                              ³ CONDITION ³ VOLTAGE ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Key OFF ³ 0V ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Key ON ³ Above 10V ³
                              ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

                              Are the voltages within specifications?

                              N? Service the BK/Y wire
                              Y?

                              Key OFF.

                              Disconnect the passive restraint module connector.

                              Measure the resistance of the "BK" wires at pin M/N of the connector to ground.

                              Is the resistance less than 5 ohms?
                              N? Service the BK wire.
                              Y?
                              Locate the inertia switch.

                              Measure the resistance of the "GN/W" wire at the inertia switch connector to ground in the following conditions:

                              ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
                              ³ CONDITION ³ RESISTANCE ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Open ³ Greater than 10,000 ohms ³
                              ³ (tripped Ä switch not depressed) ³ ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Closed (set Ä switch depressed) ³ Less than 5 ohms ³
                              ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

                              Are the resistances within specifications?

                              N? REPLACE the inertia switch.
                              Y?
                              Disconnect the passive restraint module connector.

                              Measure the resistance of the "R" wire between the passive restraint module and inertia switch.

                              Is the resistance less than 5 ohms?
                              N?Service the R wire
                              Y?
                              Locate the driver's and passenger's door switch connectors.

                              Measure the resistance of the "BK" wire at the connector in the respective door to ground.

                              Are the resistances less than 5 ohms?
                              N?SERVICE the "BK" wire in question.
                              Y?
                              Measure the resistance on the "LG/R" (driver's side door) and the "LG/R" (passenger's side door) at the connector to ground.

                              ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
                              ³ CONDITION ³ RESISTANCE ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Door open ³ Less than 5 ohms ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Door closed ³ Greater than 10,000 ohms ³
                              ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

                              Are the resistances within specifications?
                              N?REPLACE the door latch assembly.
                              Y?
                              Disconnect the passive restraint module connectors and both door switch connectors.

                              Measure the resistance of the following wires between the door switch and the module.

                              ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
                              ³ CONDITION ³ RESISTANCE ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ LH door switch "LG/R" and module "LG/R" ³ less than 5 ohms ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ RH door switch "LG/R" and module "BL/O" ³ less than 5 ohms ³
                              ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

                              Are the resistances within specifications?
                              N?SERVICE the wire in question.
                              Y?
                              Locate the A-pillar limit switches (driver and passenger side).

                              Measure the resistance of the "BK" wires to ground.

                              Are the resistances less than 5 ohms?

                              N?SERVICE the "BK" wire in question.
                              Y?
                              Open door.

                              Measure the voltage on the "Y/BL" (driver's side) and the "BL/BK" (passenger's side) at the limit switch connector.

                              ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
                              ³ POSITION ³ VOLTAGE ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Belt in motion toward A-pillar ³ Above 10V ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Everywhere else ³ 0V ³
                              ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

                              Are the voltages within specifications?

                              N?REPLACE the A-pillar limit switch in question.
                              Y?
                              Locate the B-pillar limit switches (driver's and passenger's side).

                              Measure the resistance of the "BK" wires to ground.

                              Are the resistances less than 5 ohms?

                              N?SERVICE the "BK" wire in question.
                              Y?
                              Door open, belt in A-pillar position.

                              Key ON, close door.

                              Measure the voltage on the "Y/R" (driver's side) and the "W" (passenger's side) at the limit switch connector.

                              ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
                              ³ POSITION ³ VOLTAGE ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Belt in B-pillar position ³ 0V ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ Everywhere else ³ Above 4.5V ³
                              ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

                              Are the voltages within specifications?

                              N?REPLACE the track and motor assembly in question.
                              Y?
                              Key ON, door open.

                              Disconnect the passive restraint motor connector.

                              Ground the "BK/R" (U) (driver's side) or the "Y/GN" (A) (passenger's side) wire at the motor connector.

                              Apply 12 volts to either the "BL/GN" (V) (driver's side) or the "W/BK" (B) (passenger's side) wire at the connector.

                              Does the belt move from pillar A to pillar B?

                              Reverse the power and ground leads.

                              Does the belt move from pillar B to pillar A?

                              N?REPLACE the track and motor assembly.
                              Y?
                              Key OFF.

                              Disconnect the passive restraint module connectors.

                              Measure the resistance of the following wires between the module and the motor.

                              ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
                              ³ Driver Side Connector ³ Passenger Side Connector ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ "BL/GN" (V) ³ "Y/GN" (A) ³
                              ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
                              ³ "BK/R" (U) ³ "W/BK" (B) ³
                              ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

                              Are the resistances less than 5 ohms?

                              N?SERVICE the wire(s) in question.
                              Y?REPLACE the passive restraint module.
                              WOW ! This totally sounds like my Supervisor at work ! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
                              UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU UUUUUUUUUUUUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
                              AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA UUUUUUUUUMMMMMMMMM
                              Maybe he's been reading these test procedures also????
                              Some people like to read fiction,I prefer to read repair manuals. Weird I know-
                              Henry Ford: "Failure is the opportunity to begin again more intelligently"
                              Fuseable Link Distribution Block repair link

                              Comment

                              Working...
                              X